Az 52 milliárd forintnyi állami pénzből épített ZalaZone autó-tesztpályának első ütemét 2019 májusában adták át.
Ennek ellenére, már 2018 szeptemberében arról számoltak be az MTI-nek, hogy az első külföldi tesztelők is megjelentek.
Éppen ezért hitte azt mindenki, hogy az állami beruházás sok pénzt termel majd, de nem így lett. A pálya egész évben mindössze 109 milliós árbevételt generált. Ez pedig a tavaly a bérköltségek ötödét sem fedezte.
Ez európai összehasonlításban is nagyon gyenge eredmény, a sokkal kisebb, alig néhány milliárd forintból épült pályák is ennek sokszorosát érték el az elmúlt években - írja a Kanizsa Újság.
A cég tavaly még 112 főt foglalkoztatott, ez a szám mára 53 főre csökkent.
Ez azt jelenti, hogy még az alkalmazotti létszám sem ad reményre okot.
A problémát tovább fokozza, hogy az igénybevett szolgáltatásokért is kétszer annyit pengettek ki, mint amennyi a bevételük volt.
Fontos kiemelni, hogy a beruházások nem ezen a számviteli soron jelennek meg, ezeknek a költségeknek túlnyomórészt az üzemeltetéshez kellett kapcsolódnia.
Elég aggasztó, valljuk be. Azt azonban már megszokhattuk, hogy ahol óriási állami befektetés van, ott probléma is van.